Succesvol WaterEvent 2018

15 oktober 2018

Op donderdag 4 oktober werd bij Wageningen University & Research, Business Unit Glastuinbouw in samenwerking met LTO Glaskracht Nederland het jaarlijkse WaterEvent georganiseerd. Ruim honderd geïnteresseerde telers, toeleveranciers en handhavers hebben in interactieve kennissessies kennis genomen van de laatste stand van zaken op het gebied van wateronderzoek in de glastuinbouw.

Het evenement stond in het teken van oplossingen voor het bereiken van een (nagenoeg) emissieloos teeltsysteem, waar de sector uiterlijk 1 januari 2027 aan moet voldoen. Acht toeleverende bedrijven hebben door middel van een stand hun teelttechnische bijdrage in het bereiken van deze emissieloze teelt tentoongesteld. Het evenement is mede tot stand gekomen door een financiële bijdrage van de TKI Tuinbouw & Uitgangsmaterialen.