Persbericht

TNS NIPO en Wageningen UR Food & Biobased Research gaan samenwerken

Gepubliceerd op
13 februari 2014

Wageningen UR Food & Biobased Research en TNS NIPO slaan vanaf heden de handen ineen. Ze gaan een duurzame samenwerking aan op het gebied van sensorisch onderzoek en observatie van consumentengedrag.

TNS NIPO en Food & Biobased Research gaan kennis uitwisselen over de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van consumentenonderzoek. Ze zullen elkaar consulteren bij vraagstukken waarin de bundeling van kennis leidt tot kennisverdieping en -verbreding.  Ook gaan ze samen consumentenonderzoek verrichten voor onder andere  Research & Development afdelingen van levensmiddelenfabrikanten.

Food & Biobased Research heeft jarenlange ervaring in het ontwikkelen van duurzame en innovatieve oplossingen voor gezonde en smaakvolle voeding. Een belangrijk onderdeel van hun werk bestaat uit het testen van nieuwe voedingsmiddelen. Dat doen ze met zowel gespecialiseerde consumentenpanels als het 55+ consumentenpanel SenTo, als met speciaal hiervoor geselecteerde en getrainde Sensory Expert Panels. Stefanie Kremer van Food & Biobased Research is blij met de overeenkomst: ‘Door deze samenwerking aan te gaan, zorgen wij ervoor dat kennis en kunde die in Wageningen ontwikkeld wordt, rechtstreeks in de nationale en internationale voedingsmarkt toegepast kan worden.’

TNS NIPO staat bekend om haar internationale netwerk, hoogwaardige consumentendataverzameling en concrete adviezen die bijdragen aan groei. Binnen de afdeling Innovation & Product Development ligt het speerpunt bij het ondersteunen van klanten middels succesvolle productlanceringen. Voor voedingsmiddelen is de smaak van producten een cruciaal ingrediënt voor succes. Ook Frans van der Horst, directeur Innovation & Product Development bij TNS NIPO, ziet grote voordelen in de overeenkomst: ‘Door deze samenwerking kunnen we de internationale levensmiddelenfabrikanten ondersteunen in het hele innovatieproces. Van het vaststellen van het optimale product tot en met de complete propositie inclusief marketingplan.’