Techrede moet innoveren, inspireren en verbinden

1 oktober 2020

Vandaag wordt namens de vier Nederlandse technische universiteiten de Techrede gehouden. Een online evenement waarin onze gezamenlijke verantwoordelijkheid voor een duurzame toekomst centraal staat. In deze technologische evenknie van de Troonrede vragen de technische universiteiten aandacht voor het belang van technologische innovaties.

Veerkracht, veiligheid en duurzaamheid

Voor de rede plaatsvindt gaat Louise O. Fresco, voorzitter van de 4TU.Federatie, in gesprek met Constantijn van Oranje. Onderwerp is de noodzaak om juist nu een Techrede te houden. De afgelopen maanden lieten ons namelijk extra goed zien hoe belangrijk veerkracht, veiligheid en duurzaamheid zijn. Innovatie speelt in al deze facetten een belangrijke rol.

Studenten houden de Techrede

De rede begint om 15:00 uur en komt live uit Studio 21 in Hilversum. Vier studenten (van elke TU één) houden de Techrede. Voor WUR is dat Pierre Verbakel, master student Biotechnologie. Via concrete voorbeelden maken zij duidelijk dat in tijden van crisis het essentieel is dat een samenleving het vermogen heeft om snel te kunnen ingrijpen, veranderen of meebuigen.

Klik hier voor meer info, het programma en deelname aan de Techrede: