Terugblik: 100 jaar WUR in de stad (+video & foto's)

Published on
19 juni 2018

Op 16 en 17 juni vierden we 100 jaar WUR in de stad met een sprankelend festival om de speciale band tussen de stad Wageningen en de universiteit te vieren. In het organisatiecomité bundelde WUR de krachten met omwonenden, ondernemers en studentenverenigingen.

Op zaterdag zijn we begonnen met koffie en cake en hartverwarmende toespraken van de grote Geer van Rumund en Louise Fresco. Toen versierden kinderen de stad met een kleurrijke slinger. Er waren muzikale avondenconcerten en een - meezing - openluchtvertoning van Mamma Mia, de film die werd bijgewoond door bijna 1000 mensen op de markt. Zondag veranderde de Global Village Market in een multicultureel dansfeest waarna Wageningen University het gedicht 'Reflectie' aan de stad aanbood. We sloten het weekend af met een gezellige potluck BBQ voor studenten en bewoners.

Video gemaakt door Corine Feenstra & Heleen Ligthert:

Foto's gemaakt door Guy Ackermans & Marjet van Veelen: