Terugblik op de Dies: Pandemic Prevention, Prediction and Preparedness

Published on
10 maart 2021

Dinsdag 9 maart vierde Wageningen University & Research haar 103e Dies Natalis. Dit jaar was het een online evenement, waarin het belang van wetenschap voor pandemieën werd benadrukt.

Voor de viering was gekozen voor een rondetafelgesprek met 4 wetenschappers die in gesprek gingen over hoe wetenschappelijke inzichten en onderzoek kunnen bijdragen aan het voorkomen, voorspellen en voorbereiden van nieuwe pandemieën.
Aan tafel zaten Henk Bekedam (voormalig WHO vertegenwoordiger China, India), Marion Koopmans (ErasmusMC), Wim van der Poel (WUR) en Emely de Vet (WUR). Het gesprek werd gemodereerd door Marcia Luyten.

De online viering trok veel bezoek, op het hoogtepunt waren er meer dan 850 online kijkers.

Dies terugkijken:

Heeft u de uitzending gemist, dan kunt u nog terugkijken.

Dies Natalis symposium

De officiële viering werd voorafgegaan door het online symposium van de Wageningen Graduate Schools. Jonge onderzoekers (promovendi en postdocs) presenteren hun onderzoek rond het thema Pandemic Prevention, Prediction and Preparedness.