Het Wageningen Youth Institute reist af naar de VS voor de World Food Prize

Published on
19 oktober 2019

Vorige week bezocht het Wageningen Youth Institute de World Food Prize. De World Food Prize, ook wel de Nobelprijs voor voeding en landbouw, werd uitgereikt aan de Nederlander Simon N. Groot, oprichter van East-West Seed.

Groot stelde miljoenen kleine boeren in meer dan zestig landen in staat hogere inkomsten te generen door een verbeterde groente opbrengst. Hierdoor hebben miljoenen consumenten betere toegang tot voedzame groenten voor een gezond voedingspatroon.

Louise Fresco plantte samen met Simon Groot, Kenneth Quinn, John Ruan, en de WYI-vertegenwoordigers en studenten, de 100-years WUR boom in de tuin van de World Food Prize Hall of Laureates. De boom werd geplant om een virtueel bos van samenwerking en de hoop op een toekomst in vrede, met rechtvaardigheid en zonder honger te symboliseren.

De WYI 2019 winnaars; Ezinma Herler en Alysha Blomker namen deel aan het drie-daagse Global Youth Institute, wat onderdeel is van de World Food Prize.

Lees hier de ervaring van Ezinma Herler

Lees hier de ervaring van Alysha Blomker