Vacancy PhD "Engaging socially vulnerable adults through sports: A research to understand and increase the societal impact of sport"

16 september 2019

Wil jij samen in een team van sportprofessionals, beleidsmakers en onderzoekers bijdragen aan meer kennis over de effecten van sportprogramma's voor sociaal kwetsbare volwassenen?

Voor het project "Engaging socially vulnerable adults through sports: A research to understand and increase the societal impact of sport" zoeken wij per 1 december 2019 een enthousiaste promovendus die affiniteit heeft met sport en de doelgroep kwetsbare burgers én talent heeft voor het doen van wetenschappelijk onderzoek. Doel van het project is de maatschappelijke waarde van sportprogramma's voor kwetsbare burgers, zoals daklozen, verslaafden en ex-gedetineerden, te optimaliseren. De onderzoeksvragen zijn:

1. Hoe vertalen vaardigheden opgedaan in de sportprogramma's zich naar positieve ontwikkelingen buiten de sport?
  2. Wat zijn de werkzame elementen uit de sportprogramma's?
  3. Hoe kunnen de programma's het beste ingebed worden in een integrale aanpak van sociale kwetsbaarheid op gemeentelijk niveau?
  4. Wat zijn de maatschappelijke kosten en baten van de programma's?

Onderzoek vindt plaats in vier gemeenten: Wageningen, Purperend, Enschede, en Amsterdam en wordt uitgevoerd in samenwerking met o.a. het Lectoraat Bewegen, School en Sport van Hogeschool Windesheim in Zwolle, Stichting Life Goals Nederland en het Verwey-Jonker Instituut.

Voor de volledige functieomschrijving ga naar: https://www.academictransfer.com/nl/285851/phd-engaging-socially-vulnerable-adults-through-sports-a-research-to-understand-and-increase-the-societal-impact-of-sport/

Voor meer informatie over deze functie en/of de procedure kun je contact opnemen met Kirsten Verkooijen, universitair docent, 0317-482509, of per e-mail: kirsten.verkooijen@wur.nl