Volg de natuur met GrowApp en win!

28 maart 2017

Het is lente en de natuur ontwikkelt zich razendsnel. Met de splinternieuwe GrowApp volg je dit proces buiten. Voor het beste resultaat geven we prijzen weg.

GrowApp is mede ontwikkeld door Wageningen University en maakt gebruik van innovatieve smartphone-fotografie. Hiermee wordt het mogelijk om de veranderingen in onze directe omgeving vast te leggen en versneld terug te kijken in een timelapse-video. Zo'n animatie maak je met GrowApp (www.growapp.today). Installeer deze op je telefoon of tablet en ga er buiten mee aan de slag.

Wij dagen jouw klas uit om tot 1 juni de veranderingen rondom jouw basisschool in beeld te brengen. Het beste resultaat wint een les van bioloog Arnold van Vliet. De wetenschapper die GrowApp hielp ontwikkelen. Volg een boom of plantengroei op het schoolplein of in je schoolomgeving. De schoolmoestuin kan ook.
Uitleg over GROWapp vind je hier nieuw App en in de video hieronder.

Download GrowApp en volg de natuur

• Downloaden [Android of iOS] via growapp.today of GrowApp.
  • Bij het vastleggen van de foto's moet je een hashtag (#) gebruiken. Start als basisschool met: #WURgroeiapp gevolgd door een # met de naam van de school. Voeg er eventueel dan zelf meer informatie aan toe. Dus begin met: #WURgroeiapp#schoolnaam#...
  • 1e prijs: Een les bij jou in de klas van wetenschapper Arnold van Vliet. Hij hielp GrowApp ontwikkelen.
  • 2e prijs: Een verrassing voor de klas door Wetenschapsknooppunt Wageningen University.

Tip: Combineer deze activiteit met onze les 'landschapsinrichting'. Hierbij navigeer je door de buurt rondom jouw school en denk je na hoe je eigen omgeving anders ingericht kan worden.