Volop feest tijdens One World Week

5 april 2018

Bezoek modeshow ‘A Beautiful Diversity’, luister naar volksverhalen, proef Chileense wijn, dans op Afrikaanse ritmes, eet met jonge vluchtelingen, vermaak je met het Crazy Cutural Comedy Cabaret of verbeter je Spaans. Tijdens One World Week staat de diversiteit aan culturen onder studenten en medewerkers van Wageningen University & Research (WUR) centraal. One Word Week start op donderdag 5 april.

Bij WUR studeren, werken en wonen studenten en medewerkers afkomstig uit meer dan honderd landen. Een heuse ‘melting pot’ van culturen. Eens in het jaar viert WUR die diversiteit en de internationale reikwijdte van het Wageningse onderwijs en onderzoek met One World Week. Dit jaar is dat tussen 5 en 11 april. Volgens Rector magnificus Arthur Mol is het een belangrijke week voor de Wageningse gemeenschap: “Medewerkers en studenten van WUR willen excelleren in de wetenschap en zich als wereldburgers gedragen. We willen niet alleen wetenschappelijke kwesties begrijpen, maar ook onze sociale en culturele omgeving. Dit vormt een manier van denken die onze studenten, medewerkers en alumni in staat stelt om samen te werken in een internationale context in wederzijds respect en begrip.”

Feestelijk

De internationale identiteit en de culturele diversiteit van WUR wordt feestelijk gevierd met culturele en sportieve activiteiten, zoals workshops, lezingen, eten, mode en muziek. Studenten en medewerkers delen culturele tradities of festiviteiten uit hun land. Internationale studentenverenigingen laten je kennismaken met hun cultuur tijdens een dag uit het leven van een Chinese student, de Indonesische Culturele dag, Discover Africa, Nepalese Food and Culture en het Festival of colours of India. Een mooie gelegenheid voor iedereen die geïnteresseerd is in andere culturen om te communiceren, verbinding te maken, plezier te hebben en zo en passant van elkaar te leren hoe je een wereldwijs burger wordt.

Tentoonstellingen

Twee bijzondere tentoonstellingen zijn de hele week te bezoeken. In de Spot in Orion laat fototentoonstelling ’Gender Free Zone’ portretten zien van mannen en vrouwen en het hele spectrum daartussen. En in Forum worden zeven verschillende interactieve huizen ingericht zodat bezoekers ervaren waar zij zich het meeste thuis voelen.

Start op 5 april

Rector Magnificus Arthur Mol geeft donderdag 5 april rond lunchtijd het startsein voor deze culturele week met de opening van de fototentoonstelling Gender Free Zone in Orion, gevolgd door een internationale modeshow. ’s Avonds is de aftrap van Green Impact, een wedstrijd die Green Office organiseert om toepasbare duurzame ideeën te verzamelen om de WUR-werkomgeving te ‘vergroenen’. Op dezelfde dag kun je in Impulse een lezing bijwonen van Makefactory over de zeven interactieve huizen in Forum of in het Wisdom & Wonder Pavilion een dag uit het leven van een traditionele Chinese studenten ervaren. En tot slot van de eerste dag kan tot in de late uurtjes gedanst worden bij het openingsfeest van studentenvereniging KSV.

Kijk voor een compleet overzicht van alle activiteiten op de website van One World Week.