WUR in the picture: The Realities of Research Data Management

2 mei 2018

OCLC Research heeft een vierdelig rapport gepubliceerd over de aanpak van universiteiten op de uitdaging van het beheren van onderzoeksdata over de gehele onderzoeks-levenscyclus. Wageningen University & Research is een van de vier onderzochte universiteiten. De andere onderzochte instituten zijn: University of Edinburgh (GB), the University of Illinois at Urbana-Champaign (VS) en Monash University (Australië).

De belichte aspecten bestaan onder andere uit de context, invloeden en keuzes die universiteiten te wachten staan bij het bouwen of verkrijgen van RDM-capaciteit. De vier case studies reflecteren op de gemaakte keuzes bij elke onderzochte universiteit, op het gebied van infrastructuur, diensten en andere benodigde middelen om opkomende data management toepassingen te ondersteunen.

De vier rapporten zijn als volgt getiteld:

1. A Tour of the Research Data Management (RDM) Service Space
  2. Scoping the University RDM Service Bundle
  3. Incentives for Building University RDM Services
  4. Sourcing and Scaling University RDM Services

Bezoek de OCLC website voor meer informatie en om het vierdelig rapport te lezen (Engels).