Mbo-leerlingen werken aan fossielvrije glastuinbouw

11 oktober 2019

De business unit Glastuinbouw van Wageningen University & Research (WUR) zal zich, samen met adviesbureau Delphy, inzetten om de experimenten met data gestuurd telen en fossielvrij telen naar mbo-niveau te vertalen. Op deze wijze krijgt de sector maximaal invloed bij kennisontwikkeling, kennisdeling en dit aan te laten sluiten bij de praktijk van de dag. WUR zal de komende jaren leerlingen van Lentiz/MBO Oostland helpen opleiden op het gebied van fossielvrije glastuinbouw.

Ted Duijvestijn zorgt er als eerste 'groene' practor in Nederland onder andere voor dat de belangrijke innovaties in de tuinbouwsector deel gaan uitmaken van het opleidingsprogramma van de studenten. Practoraten zijn – naar analogie van de lectoraten in het hbo – gericht op het delen van innovatieve kennis en ervaring, om zo te komen tot verdere kwaliteitsverbetering van mbo-opleidingen.

Het project met WUR, Delphy en Lentiz/MBO Oostland wordt mede gefinancierd door de Metropoolregio Rotterdam Den Haag en de Gemeente Lansingerland.

Lees het hele bericht hier