Wageningen University & Research biedt vleermuizen eigen hotel

21 april 2020

De vleermuizen in Lelystad krijgen van Wageningen University & Research een eigen hotel. Het vleermuizenhotel biedt vleermuizen een alternatieve verblijfplaats waar ze tevens veilig hun jongen kunnen baren.

Vleermuizen genieten in Nederland een beschermde status. Hun huidige hangplek, de inmiddels verlaten locatie van de Animal Sciences Group aan de Edelhertweg 15 in Lelystad, gaat echter gesloopt worden. Met het hotel creƫert Wageningen een dus nieuwe hangplek voor de vleermuizen.

Het nieuwe vleermuizenhotel staat aan de overkant van de weg op een oude reinwaterkelder (buiten gebruik). Vorige week is het hoogste punt bereikt met de plaatsing van het dak. Nu maar hopen dat ze het straks snel vinden.