Wageningen beste Nederlandse universiteit op internationale studiekeuzesite

23 september 2015

Buitenlandse studenten hebben Wageningen University als uitmuntend beoordeeld op het internationale studieplatform STeXX. Wageningen University is de enige Nederlandse universiteit die dit jaar dit hoogst mogelijke predicaat ontvangt.

Studenten kunnen op STeXX een algemeen cijfer geven voor hun studie aan een bepaalde universiteit, en een beoordeling achterlaten over aspecten als de inhoud van de studie, de academische cultuur op de universiteit, praktische zaken als kamerhuur en over het studentenleven.

Erasmusstudenten

Het predicaat uitmuntend is Wageningen University toegekend voor het studiejaar 2014-2015 en is alleen gebaseerd op beoordelingen van internationale studenten. Deze studenten kwamen zowel uit EU-landen als uit landen in onder meer Aziƫ en Afrika. Het merendeel was Erasmus- of masterstudent.

STeXX platform

Het Student Experience Exchange platform (STeXX) is een initiatief van internationaal keuzeplatform StudyPortals, enkele internationale studentenorganisaties, waaronder het Erasmus Student Network (ESN), en het Norwegian Centre for International Cooperation in Education (SIU), en wordt ondersteund door de Europese Commissie.