Wageningen in trek bij landelijke politiek

11 maart 2014

In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen komen ook Haagse politici in actie om kiezers enthousiast te maken voor de (lokale) politiek. Premier Mark Rutte en Tweede Kamerlid Jesse Klaver van GroenLinks komen beide langs op Wageningen Campus. De premier bezoekt op woensdag 12 maart Wageningen UR voor een gastcollege en Jesse Klaver gaat op donderdag 13 maart in discussie met studenten en medewerkers over de toekomst van het hoger onderwijs.

Tijdens het bezoek van Rutte krijgen studenten de kans om een uur lang met de minister-president te praten. Zij mogen verschillende vragen stellen over wat hen op dit moment bezighoudt. Daarna sluit Rutte aan bij een netwerkbijeenkomst.
Bekijk het programma van het bezoek op woensdag 12 maart van Mark Rutte.

Jesse Klaver is Tweede Kamerlid voor GroenLinks en verantwoordelijk voor de portefeuille onderwijs. Hij komt naar de campus om met studenten en medewerkers in gesprek te gaan over de toekomst van het Hoger Onderwijs. GroenLinks pleit onder andere voor investeringen in Hoger Onderwijs, gericht op talentontwikkeling (kwaliteit) in plaats van studierendement (kwantiteit).