Wageningse student is het meest tevreden over opleiding volgens de Nationale Studenten Enquête

29 juni 2018

WUR-studenten zijn, vergeleken met studenten van andere grote universiteiten, het meest tevreden over hun opleiding. Dat blijkt uit de Nationale Studenten Enquête, uitgevoerd door Studiekeuze123.

In de Nationale Studenten Enquête (NSE) geven studenten hun mening over hun opleiding, universiteit, docenten, faciliteiten en meer. Dat doen ze op een schaal van 1 tot en met 5, waarbij een 1 ‘zeer ontevreden’ betekent en een 5 ‘zeer tevreden’. Wageningse studenten geven gemiddeld een 4.26 aan hun studie, tegenover een landelijk gemiddelde van 4.05. De enige universiteit die beter scoort, is de Theologische Universiteit Apeldoorn (4.63), een kleinschalige instelling met zo'n 150 studenten.