Wageningse student opnieuw het meest tevreden

4 oktober 2018

Nergens zijn studenten zo tevreden over hun opleiding als in Wageningen. De universiteit voert de ranglijst van weekblad Elsevier opnieuw aan. In de categorie ‘brede universiteiten’ leidt Utrecht en Eindhoven is de beste technische universiteit.

Elsevier maakt ieder jaar een ranglijst van beste studies aan universiteiten en hogescholen, en zet ook de instellingen op een rij. Als basis daarvoor dient één vraag uit de Nationale Studenten Enquête (NSE), namelijk hoe tevreden studenten over het algemeen over hun opleiding zijn. Hoe meer positief beoordeelde opleidingen een instelling telt (en hoe minder negatief beoordeelde), hoe hoger ze in de ranglijst staat.

Lees het hele verhaal op Resource.wur.nl, de nieuwswebsite voor studenten en medewerkers van Wageningen University & Research.