Aantal deelnemers Diversiteits- en Inclusieweek WUR verdubbeld

12 oktober 2022

Meer dan 900 mensen hebben deelgenomen aan de activiteiten van de Diversity & Inclusion-week die Wageningen University & Research vorige week organiseerde. Dat is ruim een verdubbeling tegenover vorig jaar, toen de eerste editie van het evenement plaatsvond.

In totaal hadden zich vooraf 750 personen aangemeld voor de D&I-week. "Er zijn meer mensen gekomen dan zich hadden aangemeld. Bij een activiteit kwamen er zelfs 150, waar we 44 aanmeldingen hadden", aldus Eva Siebelink, initiatiefnemer en organisator van de week.

Vorig jaar kende het evenement 400 deelnemers. Toen ging het vanwege de coronamaatregelen om een online evenement. Dit keer waren er meer dan twintig fysieke evenementen, waarvan enkele hybride.

Onderwerpen D&I-week

Met name de breedte van de verschillende onderwerpen kon op waardering rekenen. Zo waren er sessies over vooroordelen, autisme, hoogbegaafdheid, het creëren van een veilige campus en het tegengaan van racisme en discriminatie. Onder andere gaf Joris Luyendijk een prikkelende presentatie over privileges en machtsposities, onderwerpen die hij aankaart in zijn boek De zeven vinkjes.

Diverse, inclusieve werk- en studieomgeving

Met de D&I-week vestigde Wageningen University & Research de aandacht op het belang van een diverse, inclusieve werk- en studieomgeving. Op de campus moet iedereen zich thuis voelen en kunnen floreren. De ruim 13.000 studenten en meer dan 6.500 medewerkers vormen een inspirerende, creatieve en multiculturele populatie.