Carrotcake Vegan Burger favoriet bij Ideale Burger Challenge finale van Wageningen Youth Institute

6 oktober 2021

Middelbare scholieren van over de hele wereld gingen de uitdaging aan om een lekkere plantaardige burger te maken en te promoten! Ze volgden colleges van studenten van Wageningen University en gingen bakken met speciale food tech ingrediënten. Op 4 oktober presenteerden zeven geselecteerde groepen uit Ghana, Honduras en Nederland hun burger en zijn uniciteit.

Winnaars

De jury was erg onder de indruk van alle groepen, maar de uiteindelijke keuze viel op:

• de Carrotcake Vegan Burger van Anke en Mirjam (Nederland)
  • de Mister Lupini Burger van Senna (Nederland)
  • de Veggie Burger van Nathalie (Honduras)

De extra ingrediënten die ze aan hun burger toevoegden (niet alleen kruiden, maar ook groenten zoals wortels), hun online presentatie en hun sterke commerciële video en posters gaven de doorslag.

De jury bestond uit:

• Jeroen Willemsen: Innovatieleider eiwit-transitie bij Foodvalley NL
  • Elisa Bertels: Student Bedrijfs- en Consumentenwetenschappen bij Wageningen University & Research

Ideale burgers bakken op Youth World Food Day – 16 oktober

De Nederlandse winnaars Anke, Mirjam en Senna zullen hun burgers op 16 oktober bakken tijdens Youth World Food Day bij het World Food Center in Ede. Nathalie uit Honduras zal haar veggie burger tijdens het online programma van Youth World Food Day presenteren. Verder krijgen alle winnaars een virtuele tour en Q&A bij de Vegetarische Slager aangeboden.

Heb je nog geen kaartje voor Youth World Food Day? Dat is geen probleem!