Handbalster en zevenkampster krijgen studenten-sportbeurs

23 september 2022

De sportbeurs van het Niels Smith Fonds is dit jaar uitgereikt aan twee WUR-studenten: handbalster Esma Staal (20) en zevenkampster Sofie Dokter (19). De beurs van ieder 1500 euro helpt hen om hun passie voor topsport te kunnen combineren met hun studie.

Handbalster Esma Staal (20) speelt eredivisie bij VZV in het Noord-Hollandse dorpje ’t Veld. Met haar team komt ze ook uit in Europese wedstrijden. Staal maakt daarnaast ook deel uit van Jong Oranje (onder de twintig). De Groningse Sofie Dokter (19) won dit jaar goud op het Nederlands kampioenschap zevenkamp en kwam deze zomer uit op het Europees kampioenschap, waar ze verdienstelijk 13de werd. Beide sportsters worden steeds beter in hun sportdiscipline en we hopen hen met deze beurs een steuntje in de rug te geven naar de top.

Over het Niels Smith Fonds

Talentvolle sporters die studeren aan Wageningen University en die nèt niet op de steun van NOC*NSF kunnen rekenen, kunnen aanspraak maken op een bijdrage uit het Fonds Niels Smith. Het fonds steunt maximaal twee studenten per jaar. Sinds de oprichting van het fonds hebben 17 student-topsporters steun ontvangen. Het Fonds Niels Smith wordt beheerd door het Universiteitsfonds Wageningen.