Het hoger onderwijs moet dringend vergroenen maar hoe?

21 februari 2022

Het hoger en beroepsonderwijs worstelen met de vraag hoe ze klimaat en duurzaamheid meer ruimte in de lessen kunnen geven. Dat die vragen nu pas spelen, komt voor sommige sectoren al te al te laat.

Het beroeps- en hoger onderwijs moet dringend verduurzamen, want de studenten van nu krijgen hun hele loopbaan te maken met de realiteit van klimaatverandering. Dat zegt hoogleraar Duurzaamheid in Leren Arjen Wals van de Universiteit Wageningen. Sommige onderwijsinstellingen weten zich geen raad met het thema duurzaamheid in hun onderwijs. Worden dat losse vakken, een jaarlijkse workshop of aparte opleidingen die zich toespitsen op klimaat, biodiversiteit, circulaire economie of de gevolgen van extreem weer?

Lees het hele artikel hier.