In memoriam dr. Richard Leakey

Published on
6 januari 2022

Met verdriet hebben wij kennis genomen van het overlijden van paleontoloog en natuurbeschermer dr. Richard Leaky.

Professor Leakey was een vooraanstaand natuurbeschermer. Zijn inspanningen hadden een wereldwijde impact, maar vooral in zijn geboorteland Kenia. In 2003 ontving hij een eredoctoraat aan Wageningen University voor zijn verdiensten voor de wetenschappelijke onderbouwing van natuurbeheer. De universiteit spreekt haar deelneming uit naar hen die van hem hielden en dankbaarheid voor wat hij heeft bereikt.

De eredoctoraat-titels zijn bedoeld voor uitstekende onderzoekers met een internationale reputatie op een of meerdere wetenschapsgebieden waarop WUR actief is. Ook de impact van hun onderzoek voor de samenleving moet de rol en de positie die WUR inneemt als wetenschappelijke instelling binnen de maatschappij onderstrepen.