Meer dan 2000 studenten vieren introductiedagen in Wageningen

25 augustus 2022

In een ontspannen, feestelijke sfeer vonden afgelopen week de Algemene Introductiedagen (AID) plaats. Zo’n 2250 nieuwe studenten doken zes dagen lang in het Wageningse studentenleven. Ze genoten van een breed aanbod van activiteiten: een sportdag en een filmavond, straattheater, live muziek, een kroegentocht en veel meer.

De AID vond dit jaar plaats van vrijdag 19 t/m woensdag 24 augustus. Het was de eerste reguliere AID na de edities van 2020 en 2021, die vanwege de coronamaatregelen (deels) online plaatsvonden. Tijdens deze sfeervolle dagen konden de eerstejaars studenten de universiteit, de stad en elkaar beter leren kennen. Ze kregen informatie over de campus en hun studie en konden kennismaken met alle verenigingen die in Wageningen actief zijn. Verder was er alle ruimte voor sport, spellen, cultuur en feesten.

In groepjes van 10 beleefden de enthousiaste AID-deelnemers jaarlijks terugkerende programmaonderdelen, zoals de Campus Games en de sing-along. Op vrijdag stond onder meer een stormbaan op het programma, op zondag een buitenbioscoop en op dinsdag werden workshops en masterclasses gegeven. De AID van 2022 werd op woensdagavond afgesloten met een festival op de campus.