Nederlandse AgXeed wint het Europese “Pitch your Robot” Event

8 maart 2021

Met meer dan 25 Robot pitchers, 50 pitches en 50 investeerders was het tweedaagse, online evenement "Pitch your Robot, Find your Investor" een succes! Beide dagen hebben investeerders de kans gehad om verschillende pitches te bekijken en hun vragen te stellen, terwijl ook het Jury Panel het evenement op de voet volgde om de winnaars van de competitie te bepalen. Winnaar werd AgXeed met innovatieve autonome landbouwvoertuigen.

Het doel van het agROBOfood evenement was om bedrijven uit het MKB de oplossingen, die zij voor de agrovoedingssector hebben ontwikkeld, te laten presenteren aan investeerders, zodat zij financiering kunnen krijgen om hun werk voort te zetten. De pitchers die tijdens de online ceremonie met de prijzen werden bekroond zijn:

• AgXeed
  • Faromatics
  • HONEY.AI

De winnaars ontvangen prijzen om hen te helpen hun oplossingen te verbeteren zoals: € 2500 door Kubota, toelating tot Computer Vision Summer School door Wageningen University & Research (WUR), Senior Tech Panel van WUR om de robotplossing te evalueren en een uitnodiging voor het accelerator programma van WUR.

Het agROBOfood-evenement "Pitch your Robot, Find your Investor" vond plaats op 10 en 11 februari 2021. WUR is coordinator van dit Europese programma.

Op 1 maart 2021 is de 2e Open Call voor Innovatie Experimenten via agROBOfood van start gegaan! We kijken uit naar meer robot ideeën voor de agri-food sector!

Dit project is gefinancierd door het onderzoeks- en innovatieprogramma Horizon 2020 van de Europese Unie in het kader van subsidieovereenkomst nr. 825395

EUlogo.jpg