Start-up Zzinga wint Sergey Vykhodtsev Award tijdens WK voor student-ondernemers

15 april 2019

Fabian Lindner, eigenaar van de start-up Zzinga, vertegenwoordigde Nederland succesvol met zijn honingdrank Nederland tijdens de wereldkampioen-schappen voor student-ondernemers in Macau, China.

Voor Zzinga zat er geen finaleprijs in, maar de jonge ondernemer viel wel in de prijzen voor een van de drie chairman's award: ‘The Sergey Vykhodtsev Award - Lessons from the Edge’, goed voor 1500 US$. De beloning kwam de studentenondernemer toe vanwege zijn doorzettingsvermogen en kracht voor het overwinnen van een obstakel, hetzij persoonlijk of professioneel. Daarvan maakte hij een waardevolle les om het bedrijf te verbeteren.
Bekijk het filmpje waarin Lindner vertelt welke obstakels hij overwonnen heeft.

Naast studeren ook leren ondernemen

De Italiaanse Lindner studeert sinds 2016 in Wageningen Management, economics and Consumer Studies. Hij koos voor Wageningen omdat je naast je studie ook kunt leren ondernemen. Lindner koos Entrepreneurship als mastertrack en schreef zich in voor de start-upweek van StartHub.

Fabian Lindner's idee voor een eigen onderneming begon met het proeven van de drank mede, een drank gemaakt van gefermenteerde honing. In Italië startte hij zelf met het maken van mede.

Start-upweek StartHub

Om vorm te geven aan zijn liefde voor mede schreef Fabian zich in voor de start-upweek van StartHub. ‘In een week maak je met een team van drie tot vier mensen een businessmodel. We besloten het merk Zzinga te positioneren als een moderne interpretatie van mede: een licht mousserend honingdrankje. En we wilden iets bijdragen aan de wereld door het verhaal van bijen en hun rol in biodiversiteit te vertellen én een deel van de winst te schenken aan lokale ngo’s die bijen beschermen en biodiversiteit bevorderen.’

Inmiddels heeft Lindner een start-up die een moderne interpretatie van de honingwijn produceert.

GSEA 2.jpeg

GSEA.jpeg