Studenten winnen met sportdrank voor e-sporters

11 mei 2022

De Tiny van Boekelprijs 2022 is toegekend aan het studententeam GAME ON: The optimal supplement for athletes. De studenten van GAME ON ontwikkelden een sportdrank voor e-sporters. De jury werd aangenaam verrast door hun creativiteit en door de leesbaarheid en het wetenschappelijk fundament van het adviesrapport.

De Tiny van Boekelprijs is het slotstuk van het vak Academic Consultancy Training (ACT). Tijdens dit vak leren studenten om advies uit te brengen aan een opdrachtgever. Opdrachtgever van GAME ON was Victus Sports, een bedrijf dat sportsupplementen maakt. Vaak zijn sportsupplementen gericht op atleten; een relatief kleine groep mensen die hun spieren intensief gebruiken. Daarom daagde Victus Sports de studenten uit om een sportdrank voor e-sporters te ontwikkelen; een veel grotere groep en een nog onbenut deel van de markt.

Team GAME ON

Beoordeling

Van in totaal 220 studententeams kwamen er 6 in aanmerking voor de Tiny van Boekelprijs; zij hebben een gemiddeld eindcijfer van meer dan 8,5. Een driekoppige jury, aangevoerd door dean of education Arnold Bregt, koos uiteindelijk voor GAME ON. De winnaars krijgen een cheque ter waarde van 500 euro voor het team, en een certificaat.

Prof. Tiny van Boekel

Tiny van Boekel was jarenlang hoogleraar Voedseltechnologie aan Wageningen University & Research. Bij zijn afscheid in 2019 werd de ACT-award omgedoopt tot de Tiny van Boekelprijs. Het was de vierde keer dat de prijs onder die naam werd uitgereikt.