Studeren in Wageningen: college met een weerballon

15 maart 2022

Op een afstandje kun je denken aan een feestje. Iemand laat een met helium gevulde witte ballon op. Maar dit is geen feestje. Ja, een wetenschapsfeestje. Onder de ballon hangt een wit koffiebekertje vol sensoren. En de omstanders zijn eerstejaars Soil, Water, Atmosphere. De ballon is een weerballon die voor hen de atmosfeer in kaart gaat brengen.

Inleiding Atmosfeer

Inleiding Atmosfeer heet het vak. ‘De studenten krijgen een inleiding in alles wat met weer, atmosfeer, meteorologie en luchtkwaliteit te maken heeft’, legt meteoroloog Bert Heusinkveld uit. ‘Met de data die dit oplevert, moeten ze de komende week aan de slag tijdens het college. Je kunt ze data natuurlijk ook aanreiken, maar dit is veel leuker. Zo krijg je veel meer betrokkenheid.’

Lees het hele artikel op Resource.nl

Soil, Water, Atmosphere is een van de negentien bacheloropleidingen die je in Wageningen kunt volgen in studierichtingen als biodiversiteit, klimaatverandering, de wereld voeden, circulaire economie, gezonde voeding & gezond leven, en artificial intelligence.

Bachelor Open Dag

Weet je nog niet precies welke opleiding bij jou past? Kom op 19 of 26 maart naar de Bachelor Open Dag. Alle opleidingen presenteren zich hier. Praat met studenten en docenten en neem deel aan een van de activiteiten die worden georganiseerd.

Meer informatie en aanmelden Bachelor Open Dag