Toegang Wageningen Campus via Bonsesteeg afgesloten voor auto's

20 september 2022

Er vindt op 22 september een regionaal sportevenement voor scholen plaats op Sport Centrum de Bongerd (SCB). Daarom is de Bornsesteeg vanaf de Nijenoordallee tot en met de afslag naar Sport Centrum de Bongerd (SCB) de hele dag afgesloten. De parkeerplaats van SCB is dan ook niet beschikbaar. Ook zal er geluid van dit evenement te horen zijn op de campus.

Veiligheid

Sportservice Wageningen, onderdeel van Sportservice De Vallei, verwacht op deze achtste SAM School Olympiade op Sportpark de Bongerd ruim 920 leerlingen van 13 basisscholen, meer dan 25 sport- en cultuurorganisaties en ruim 200 vrijwilligers en stagiaires.

Op donderdag 22 september 2022 zijn tussen 7.00 uur en 16.00 uur de volgende plekken afgesloten voor auto’s:

• de toegangsweg naar Sportpark de Bongerd = de Bornsesteeg
  • de parkeerplaats bij het Universitair Sportcentrum de Bongerd

En parkerende auto’s bij de flats van de Droevendaalsesteeg en de Nijenoord Allee zullen hinder ondervinden.

Vergunning

De gemeente heeft toestemming verleend voor dit evenement op sportpark de Bongerd. Op donderdag 22 september 2022 wordt er rondom de velden van sportpark de Bongerd vanaf 6.30 uur opgebouwd. Vanaf 8.00 uur wordt muziek gedraaid en gaat het evenement van start. Om 9.15 uur is de openingsceremonie, waarbij de geluidsinstallatie wordt gebruikt. Gedurende de dag wordt er muziek gedraaid. Om 14.15 uur start de sluitingsceremonie en om 15:00 uur stopt de muziek. De afbouw is rond 18.00 uur afgerond.