Wageningen op plek 66 in nieuwe deelcategorie Times-ranking

28 november 2017

Wageningen University & Research komt met stip binnen op plek 66 in een voor de universiteit nieuwe categorie, Physical Science. Dat blijkt uit de nieuwste ranglijst die Times Higher Education (THE) bekend heeft gemaakt.

Onder Physical Science vallen volgens THE disciplines als Chemie, Meteorologie, Weerkunde en Aardwetenscheppen. Omdat WUR in voorgaande jaren anders omging met het aanleveren van gegevens, is dit de eerste keer dat Wageningen opduikt in de categorie Physical Science.

Jaarlijks publiceert THE een ranglijst van universiteiten die gerangschikt zijn op onder meer de kwaliteit van het hoger onderwijs en het wetenschappelijk onderzoek aan die instellingen.

De ranking is gebaseerd op dertien punten, waaronder onderwijsomgeving, de omvang en reputatie van het onderzoek, invloed in de wetenschap via citaties, internationaliteit van het onderzoek, de staf en de studenten en mate van kennisoverdracht naar de industrie of maatschappij.

In de algemene THE World University Rankings is Wageningen terug te vinden op plek 64.