Wageningen terug in top 100 van internationale reputatieranglijst THE

30 mei 2018

Met een positie in de categorie 91-100 keert Wageningen University & Research (WUR) terug in de top 100 van de Times Higher Education World Reputation Rankings 2018, een internationale ranglijst naar de reputatie van kennisinstellingen. De reputatie-index die vandaag wordt gepubliceerd, telt mee voor de THE wereldranglijst.

"Uw instelling behoort tot de 100 invloedrijkste universitaire merken," meldt Phil Baty, hoofdredacteur Global Rankings van THE aan de Wageningse rector Arthur Mol. “Een prestatie van formaat”, voegt de hoofdredacteur eraan toe.

De THE reputatieranglijst van universiteiten komt tot stand op basis van de mening van gevorderde wetenschappers, verspreid over de hele wereld, die op uitnodiging van THE meer dan 1600 instellingen beoordeelden. Er wordt onder andere gevraagd naar beste universiteit op het gebied van onderzoek en van onderwijs. In 2015 stond WUR in de plaatscategorie 61-70, wat leidde tot een hoge score in de algemene ranking. In 2012 en 2013 stond Wageningen eveneens op een gedeelde 91-100ste plaats. De afgelopen twee jaar kwam WUR niet in de top 100 voor.

Bekijk de complete lijst van de Times Higher Education ‘top-ranked universities by reputation’.