WUR Beste Werkgever in categorie onderwijs

3 maart 2020

Wageningen University & Research is in het landelijke werkgeversonderzoek van Effectory uitgeroepen tot beste werkgever in de branche Onderwijs. De prijs is namens WUR op 3 maart in ontvangst genomen door Martijn Scheen, corporate director Human Resources.

De prijs komt ‘bovenop’ het keurmerk Beste Werkgever dat Wageningen University & Research behaalde. Dit keurmerk wordt verstrekt op basis van onderzoeken onder de eigen medewerkers door Effectory. Zij vergeleken 8410 organisaties met meer dan 100 medewerkers, waarna zij een ranglijst opstelden. Op basis van deze ranking ontvingen 1160 organisaties in diverse branches één, twee of drie sterren.

Twee van de drie sterren

WUR behaalde twee sterren, wat wil zeggen, een score tussen 0,3 en 0,5 punten boven het branchebemiddelde. Binnen de branche Onderwijs met dertien deelnemers, scoorde WUR het hoogst.

Welk bedrijf zich uiteindelijk de Beste Werkgever van Nederland mag noemen wordt woensdag 18 maart bekendgemaakt tijdens het Happy People – Better Business event in Eindhoven. Dat gebeurt binnen twee categorieën: organisaties met meer of minder dan 1000 medewerkers.

“Door de inzet en betrokkenheid van de werknemers”

De Wageningse corporate director Human Resources Martijn Scheen is blij en trots met de prijs: “We hebben deze prijs te danken aan de enorme inzet en betrokkenheid van onze eigen werknemers. Ook zegt deze prijs iets over de waardering voor ons werkgeverschap als organisatie.”

Meer betrokken, productiever en innovatiever

Effectory geeft aan dat de medewerkers bij werkgevers met dit keurmerk zich meer betrokken voelen, en productiever en innovatiever zijn, dan werknemers bij andere werkgevers in dezelfde branche. De cijfers uit het laatste interne medewerkers tevredenheidsonderzoek laten dat ook zien. Johan Kanis, projectleider van dit onderzoek en werkzaam bij WUR, is eveneens verheugd met de titel die WUR een jaar mag voeren: “Natuurlijk zijn er nog genoeg verbeterpunten en daar blijven we aan werken. Al laat dit  zien dat we een goede en aantrekkelijke werkgever zijn”

Meer informatie over het keurmerk en de ranglijst vind je op de website Beste Werkgevers; wie zijn het?