WUR levert minister van LOVE in studentenkabinet

29 maart 2021

Marieke van Vonderen (23) uit Wageningen start vandaag als minister van LOVE in het zojuist bekendgemaakte studentenkabinet. LOVE staat voor Landbouw, Omgeving, Voedsel en Energie. Ze is masterstudent Nutrition & Health en Food Technology aan WUR. Als studentminister wil ze graag een grote rol spelen in de transitie naar een duurzame en weerbare samenleving.

Marieke van Vonderen (1).jpg

'We staan als maatschappij voor een reeks complexe uitdagingen op het gebied van klimaat, biodiversiteit, energie, ruimte, voedsel en gezondheid, die onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn’, vertelt Marieke op de website van het studentenkabinet. ‘Dit vraagt een integrale visie, lange termijnbeleid, innovatie en samenwerking met mijn collegaministers en alle partijen in de samenleving. Van boer tot consument, maatschappelijke organisaties, bedrijfsleven, overheden en kennisinstellingen. Hierbij is internationale samenwerking ook van cruciaal belang.

Het studentenkabinet

Het studentenkabinet wil onderwijs en wetenschap meer betrekken bij belangrijke beslissingen en vertegenwoordigen een nieuwe generatie vooruit kijkt en echte stappen gaat zetten. De premier van het studentenkabinet is de 23-jarige Timon Metz, masterstudent Technische Bedrijfskunde aan de University van Twente. Zijn ministersploeg bestaat uit studenten van alle Nederlandse universiteiten. Alle ambities staan in een eigen regeerakkoord. ‘ Alle informatie over het studentkabinet staat op www.studentenkabinet.nl