Alumniverhaal

Léon van de Pol - Beleidsmedewerker (unit direct payments), Europese Commissie, Directoraat-generaal voor Landbouw en Plattelandsontwikkeling

Léon van de Pol volgde de bachelor Economie en Beleid en deed daarna de master Management, Economics and Consumer studies in Wageningen. Nu is Léon Beleidsmedewerker (unit direct payments) bij de Europese Commissie, Directoraat-generaal voor Landbouw en Plattelandsontwikkeling.

Ik koos destijds voor Economie en Beleid omdat het een brede oriëntatie heeft en de klassen relatief klein zijn waardoor je meer persoonlijk contact hebt met docenten.

Als Beleidsmedewerker werk ik onder andere mee aan de implementatie en het verbeteren van de Europese wetgeving rondom de directe betalingen (inkomensondersteuning aan boeren).

Ik koos voor deze baan omdat ik in een hele dynamische en leerzame omgeving mijn interesses, data-analyse en landbouwbeleid, kan combineren en zo mag bijdragen aan het verbeteren van het Gemeenschappelijk Landbouwbeleid (GLB).

Ik koos destijds voor BEB omdat het een brede oriëntatie heeft en de klassen relatief klein zijn waardoor je meer persoonlijk contact hebt met docenten. Naast de pure economie en statistiek vakken, volgde ik vakken in milieu-, ontwikkelings- en landbouweconomie evenals agrarisch recht en enkele bètavakken. Hiermee deed ik veel kennis op waardoor ik met verschillende beleidsvraagstukken inhoudelijk mee kan praten.