Online Proefstudie – Bedrijfs- en Consumentenwetenschappen

Waarom vind je moeiteloos wat je zoekt tussen 30.000 verschillende producten in de supermarkt? Hoe zorg je als bedrijf dat consumenten juist jouw product kopen? Volg deze online proefstudie om antwoorden te vinden op deze vragen en om kennis te maken met de opleiding Bedrijfs- en Consumentenwetenschappen.

Wat is online proefstuderen?

Je leert onze opleidingen beter kennen door het volgen van gratis online lessen. Deze proefstudie bestaat uit vier lessen van elk één uur. Je volgt online minicolleges van docenten en studenten en maakt opdrachten vanuit je luie stoel.

En heb je vragen? Je wordt begeleid door studenten van de opleiding Bedrijfs- en Consumentenwetenschappen, dus dit is jouw kans om al je vragen over de opleiding en het studentenleven in Wageningen te stellen aan de ervaringsdeskundigen!

Momenteel niet beschikbaar

Wat leer je tijdens deze cursus?

Je bekijkt bedrijven en consumenten door een wetenschappelijke bril. Elk uur leer jij iets anders: Welke stappen producten zoals voedingsmiddelen doorlopen van productie tot aan de consument, hoe je als bedrijfswetenschapper kunt helpen om een bedrijf goed te laten functioneren en hoe je als consumentenwetenschapper onderzoekt hoe consumenten keuzes maken. In een casus over voedselkwaliteit kun je uiteindelijk de theorieën zelf toepassen. Je gaat onder meer aan de slag met deze thema’s:

• Informatietechnologie: Kunnen robots en drones ervoor zorgen dat jouw bedrijf de consument beter weet te bereiken?
  • De studie van bedrijfseconomie: Hoe bepalen bedrijven de kostprijs en winstmarges van hun producten?
  • Marketing: Hoe zorg je dat je vindbaar bent voor jouw klant?
  • Heuristieken: Hoe komt je gedrag tot stand en hoe maakt je brein gebruik ‘ezelsbruggetjes’ zodat je niet over letterlijk elke stap hoeft na te denken?
  • Consumentengedrag: hoe een aankoop wordt beïnvloed door vrienden, gewoontes, opvoeding en meer;
  • Nudges: Hoe je consumenten kunt helpen een gezonde keuze te maken;
  • Verpakkingen: Wat verpakkingen door kleur, materiaal en vorm communiceren met consumenten.

Deze cursus is een goede manier om te ontdekken of Bedrijfs- en Consumentenwetenschappen bij jou past. Je proeft van verschillende onderdelen van de opleiding en kunt studenten vragen hoe het nou écht is om Bedrijfs- en Consumentenwetenschappen te studeren.