De eWallet: betalen met je WURcard

De eWallet is een virtuele portemonnee, die je gebruikt om te betalen bij de multifunctionals en warme drankenautomaten op de campus. Om de eWallet te kunnen gebruiken, dien je deze eerst op te waarderen. Daarna meld je je met je WURcard aan bij de multifunctionals of warme drankenautomaat en kun je betalen.

eWallet opwaarderen met KUARIO

KUARIO vervangt vanaf 1 januari 2021 de MyInepro-app. KUARIO is een veilige betaalapp voor het opwaarderen van je WURcard. Je kunt de KUARIO-app downloaden in Google Play of in de App Store en een account aanmaken met jouw WUR e-mailadres. De KUARIO-account is gekoppeld aan jouw WURcard en je kunt dus hiermee blijven betalen zoals je gewend bent. Het tegoed dat al op jouw kaart staat, wordt overgezet naar KUARIO. Om het tegoed ook daadwerkelijk te kunnen gebruiken dien je deze te activeren middels het aangaan van het “lidmaatschap”. Zie meer informatie lidmaatschap activeren.

Voordelen KUARIO

Met de app kun je jouw eWallet opwaarderen, transacties inzien, een groepsbudget aanmaken en geld overmaken naar andere KUARIO-gebruikers. Superhandig dus! 

Hoe kan ik Kuario gebruiken?

KUARIO is eenvoudig, veilig en snel. Je kunt de KUARIO-app downloaden in Google Play of in de App Store en een account aanmaken met je WUR e-mailadres. Opwaarderen kan via iDEAL, creditcard of via PayPal. Opwaarderen kan met €10,-, €20,-, €30,-, €40,- of €50,-. Opwaarderen middels iDEAL is kosteloos, voor PayPal worden transactiekosten in rekening gebracht. Deze kosten voor PayPal zijn direct zichtbaar.

Handleiding KUARIO installeren

Is KUARIO veilig?

Betalen met KUARIO is erg veilig omdat het meerdere beveiligingslagen bevat. Om te betalen heb je een e-mailadres, wachtwoord en pincode nodig. Zorg er wel voor dat je jouw inloggegevens en pincode niet met anderen deelt.

Wat doe ik als mijn mobiel kwijt of gestolen is?

Mocht je mobiele apparaat onverhoopt gestolen, verloren of beschadigd zijn, dan kun je de app downloaden op een ander mobiel apparaat. Nadat je bent ingelogd op je persoonlijke account, heb je weer toegang tot je saldo.

Ik heb de mail van KUARIO verwijderd zonder mijn account te activeren. Wat moet ik doen?

  • Download de app.
  • Klik op ‘wachtwoord vergeten’.
  • Er verschijnt een pop-up ‘Send a password reset mail’, klik op ‘OK’.
  • Vul je @wur.nl-emailadres in en klik op ‘OK’.
  • Je krijgt dan een nieuwe wachtwoord waarmee je kan inloggen.

Lidmaatschap activeren?

Als je voor het eerst inlogt in KUARIO, dan zie in de rechterbovenhoek een envelop met ‘1’. Dit is een bericht waarin gevraagd wordt om je lidmaatschap bij WUR te bevestigen.

  • Kies onder ‘Account’ voor ‘Lidmaatschappen’.
  • Klik bij ‘Pending’ op de regel die daar staat.
  • Klik op ‘Accepteren’.
  • Je WURcard is nu gekoppeld aan KUARIO zodat je voortaan het tegoed op de kaart kunt opwaarderen via de mobiele app.

Zie ook deze handleiding KUARIO lidmaatschap voor WUR accepteren.

Voor vragen kun je contact opnemen met de Servicedesk Facilities.

Hoe kan ik mijn tegoed terug laten storten?

  1. Via de app kun je je tegoed overmaken naar een andere gebruiker. Deze kan jou vervolgens het bedrag persoonlijk teruggeven.
  2. Via de ‘Refund’ optie in de Kuario app kun je een verzoek indienen tot terugbetaling van jouw tegoed. Geld wordt overgemaakt op jouw, binnen KUARIO bekende, rekeningnummer dat gebruikt is om het saldo op te laden. Let op! Er worden administratiekosten in rekening gebracht voor deze transactie. Deze bedragen 3,5% van het totale refund bedrag met een minimum van 50 eurocent.
  3. Als je geen actief lidmaatschap hebt, dien je dien je een mail te sturen naar refund@kuario.com om het geld retour te krijgen. In de mail dien je het volgende aan te geven: - Je IBAN rekeningnummer - De tenaamstelling van de rekening - Je WUR emailadres. Let op! Er worden administratiekosten in rekening gebracht voor deze transactie. Deze bedragen 3,5% van het totale refund bedrag met een minimum van 50 eurocent.

Kan ik geld overmaken naar een andere KUARIO-gebruiker?

Via de app kan een bedrag overgemaakt worden naar een KUARIO-member. Hiervoor heb je het WUR-mailadres nodig waarmee de persoon zich heeft aangemeld binnen KUARIO. Via de omschrijving kun je aangeven waar de transactie voor is. Klik vervolgens op ‘Verstuur’.

Hoe kan ik mijn transacties en saldo bekijken?

Via de app kom je in het hoofdmenu van je KUARIO-account. Klik op ‘Transacties’ en bekijk je uitgaven en inkomsten.

Is mijn geld veilig?

KUARIO is een geaccrediteerde agent van Oonex SA, een betaalinstelling die een vergunning heeft van de Nationale Bank van België. De gelden van KUARIO-gebruikers zijn gezekerd op een aparte bankrekening van Oonex SA. De tegoeden van gebruikers zijn apart gesteld van de zakelijke operationele activiteiten van KUARIO. De tegoeden zijn het eigendom van de gebruikers en niet van KUARIO BV. Deze gelden zijn gezekerd en staan ten alle tijden klaar voor eventuele teruggave.

Hoe worden mijn persoonlijke gegevens beschermd?

De persoonsgegevens die in het kader van de betaaldiensten worden verwerkt, worden verzameld via de applicaties van Kuario B.V., onderdeel van Inepro Group B.V., en worden verwerkt onder verantwoordelijkheid van Wageningen University & Research (WUR). WUR heeft hiervoor een verwerkersovereenkomst met Kuario afgesloten. Bij het gebruik van de betaalsystemen verwerkt Kuario de volgende persoonsgegevens: e-mailadres. De verwerking van deze persoonsgegevens is nodig om de betaaldienst uit te kunnen voeren.

De persoonsgegevens worden verwerkt door Kuario. Persoonsgegevens die door het gebruik van de betaaldienst worden verzameld, worden vertrouwelijk behandeld en door Kuario en WUR maximaal 7 jaar bewaard, of op eerste verzoek van WUR, of totdat de overeenkomst met Kuario wordt beëindigd, al naar gelang welk tijdstip eerder valt.

WUR verwerkt persoonsgegevens in overeenstemming met de WUR-verordening bescherming persoonsgegevens, die u hier kunt vinden. In de verordening vindt u mogelijk ook meer informatie over hoe u uw rechten onder de AVG kunt uitoefenen. Voor meer informatie over deze privacyverklaring kunt u contact opnemen met de Functionaris Gegevensbescherming van WUR via: dpo@wur.nl.

Kan ik direct vanuit KUARIO een printopdracht versturen?

Nee, het is niet mogelijk om direct vanuit KUARIO een printopdracht te verzenden. Het print-icoontje in de KUARIO app is voor WUR nog niet actief. Dit gaat in de toekomst mogelijk wel geactiveerd worden. Wil je met je mobiele apparaat (laptop, GSM) een printopdracht versturen? Gebruik dan Print and Go om de printopdracht te versturen.