Van WU BSc naar WU MSc

Kies je ervoor om na afronding van je WUR bacheloropleiding een masteropleiding te volgen aan Wageningen University & Research dan kun je per eerste van de maand volgend op de maand waarin je WUR BSc diploma hebt behaald starten met de WUR master (als je toelaatbaar bent voor de masteropleiding).

Begin op tijd met het regelen van je overstap van de bachelor naar de master en wacht daar niet mee tot vlak voor of vlak na je afstuderen.

Hoe je je als WUR bachelor kunt inschrijven voor een WUR masteropleiding hangt af van het moment dat je afstudeert in de bachelor en door wilt stromen in de master.

bsc msc wur.jpg.jpg

Als je afstudeert in de maanden september tot en met mei èn je wilt aansluitend door met een WU Master, dan moet je de procedure ‘Study after the Bachelor’ volgen:

- Vul het formulier "Study after the Bachelor" in.

- Print het ingevulde formulier uit.

- Dateer en onderteken het formulier en lever het in bij het Student Service Centre (Forum) of stuur het per e-mail naar ssc@wur.nl

Op het in te vullen ‘Study after the Bachelor’ formulier vul je een verwachte datum van afstuderen in. Als je uiteindelijke afstudeerdatum toch in een andere maand is dan dat je in eerste instantie dacht, zal SSC dit voor je aanpassen in je verzoek tot inschrijving.

Als je in de periode september tot en met mei afstudeert en je per september wilt starten met je master, moet je je aanmelden via studielink.

Niet direct toelaatbaar?

Mocht je niet direct toelaatbaar zijn tot de master waarvoor je je wilt inschrijven, dan krijg je een link naar het Osiris aanmeldportaal. Hier kan je toelating aanvragen, je zult dan gevraagd worden om een cijferlijst van je bachelor.

Let op! Als je wel al afgestudeerd bent in de bachelor, maar nog niet alle benodigde vakken hebt behaald voor toelating tot de master, moet je ingeschreven worden als pre-master student. Je mag alleen starten met het pre-master programma per 1 september of 1 februari.

Masteropleidingen die ook starten in februari

Sommige masteropleidingen hebben ook een officieel startmoment in februari. Als je bent afgestudeerd in december of eerder en je hebt je daarna uitgeschreven via studielink, kan je je ook via studielink aanmelden voor één van deze opleidingen. Studeer je af in januari en je wilt in februari door met de master, dan moet je dit regelen via het ’Study after the Bachelor’ formulier.

Studenten die afstuderen in juni of juli en ingeschreven willen worden in de master per 1 juli of 1 augustus, worden verzocht contact op te nemen met SSC. Zij zullen je dan uitleggen welke stappen je moet nemen om je omzetting naar de master te regelen.