Inschrijven bij de gemeente

Als je voor je studie in Wageningen gaat wonen moet je je inschrijven bij de gemeente. Ook als je in een andere gemeente gaat wonen moet je je daar inschrijven. Hier lees je hoe je dat doet en wat je daarvoor nodig hebt.

Hoe schrijf ik me in bij de gemeente Wageningen?

Als je voor je studie in Wageningen gaat wonen moet je je inschrijven bij de gemeente. Hiervoor heb je het volgende nodig:

  • Een geldig legitimatiebewijs;
  • Een koop- of huurcontract van je woning of kamer;
  • Bij inwoning of onderverhuur: schriftelijke toestemming van de hoofdbewoner met een kopie van diens legitimatiebewijs. Let op: als de hoofdbewoner in een woning van de Woningstichting woont, heeft de gemeente toestemming nodig van de Woningstichting.

Online inschrijven bij de gemeente Wageningen

Contact en adres

Gemeente Wageningen
Afdeling ‘Burgerzaken’, Markt 22, Wageningen.
Tel. 0317-492911 or 0317-492450.

Openingstijden (Alleen op afspraak): Maandag t/m donderdag van 8.30 tot 16.00 uur en vrijdag van 8.30 uur tot 16.00 uur. Je kunt hier je afspraak maken of digitaal je documenten versturen.

Verhuizen naar een andere gemeente

Als je woonruimte in een andere plaats hebt gevonden zul je je bij die gemeente in moeten schrijven. In zijn algemeenheid heb je daarvoor de volgende documenten nodig:

  • Geldig paspoort of identiteitskaart
  • Bewijs van verblijf, bijvoorbeeld een huurcontract

Kijk altijd op de website van de gemeente waar je je wil inschrijven voor actuele informatie over welke documenten je nodig hebt.