On-campus

Cursus ProMuscle in de praktijk

De fysieke gezondheid van ouderen verbeteren zodat ze langer vitaal en zelfstandig blijven. Klinkt dat als een missie voor jou? Start dan met de cursus ProMuscle in de praktijk.

Wetenschappelijk onderzoek laat zien dat het ProMuscle programma bijdraagt aan een betere gezondheid van 65-plussers. Verder ziet het RIVM de progressieve krachttraining en een verhoogde eiwitinname als een effectieve interventie. Na het behalen van deze cursus krijg je de licentie "ProMuscle trainer."

Organisator Wageningen Academy

do 6 juni 2024

Duur 1 dag, 8 uur
Locatie Wageningen Campus
Prijs € 495,00

Waarom deze cursus volgen?

Tijdens deze dag leer je alles over de achtergrond, toepassing en praktische inzet van het ProMuscle programma. Na deze cursus kan je in de praktijk aan de slag met interventies. Door het volgen van het programma kan je de fysieke gezondheid van 65-plussers behouden en verbeteren.

Accreditatiepunten
Er zijn voor de 2024 editie de volgende accreditaties aangevraagd:

• ADAP Diëtisten
  • BLCN Leefstijlcoaches
  • KNGF Fysiotherapeuten

Lees meer over het onderzoek naar ProMuscle van dr. ir. Berber Dorhout (onderzoeker bij Wageningen Human Nutrition and Health).

Voor wie is deze cursus?

Werk jij als professional met 65-plussers en wil jij hun gezondheid verbeteren op het gebied van voeding en/of bewegen? Dan is ProMuscle in de praktijk interessant voor jou. Deelnemers zijn onder andere diëtisten, fysiotherapeuten, leefstijlcoaches, fitness trainers en soortgelijke beroepen.

Programma & onderwerpen

Tijdens de 1-daagse cursus leggen we het wetenschappelijk onderbouwde ProMuscle programma uit. De focus ligt op de context, opzet en praktische toepassing.

Benieuwd wat je nog meer kan verwachten? De volgende onderwerpen behandelen we in deze cursus:

• Opfrissen fysiologie
  • Introductie ProMuscle
  • Uitleg ProMuscle
  • Toepassing ProMuscle
  • Succes- en faalfactoren
  • Financiële kader
  • Promuscle communicatie met cliënten en patiënten
  • Doorlopende wisselwerking tussen interventies en vervolgonderzoek
  • De meerwaarde van samenwerkende beweeg- en voedingsprofessionals in groepstrainingen
  • Wanneer is welke professional het best op zijn plek? (verschillen tussen diëtisten en leefstijlcoaches maar beide beroepsgroepen kunnen een rol spelen)

Extra informatie
Aantal deelnemers Tussen de 20 en 50 deelnemers
Korting Elke tweede en verdere persoon van dezelfde organisatie krijgen €200,- korting op deelname.

Line-up sprekers

• Dr. Annemien Haveman, Wageningen University & Research & GGD Noord- en Oost-Gelderland
  • Prof. Lisette de Groot, Wageningen University & Research
  • Berber Dorhout, Wageningen University & Research
  • Melissa Zantinge, Diëtistengroep NL
  • Dr. Di-Janne Barten, Hogeschool Utrecht, innovatie van beweegzorg

Meer informatie & inschrijven

Schrijf je in voor deze cursus of download de flyer.