Product

Creating and Pitching Virtual Posters (online)

De coronapandemie heeft ons laten zien dat veel congressen met succes online kunnen worden gehouden. Het is echter best lastig om een virtuele posterpresentatie te houden. Hoe hou je de aandacht van je publiek vast? En hoe maak je de poster aantrekkelijk zonder dat hierbij de begrijpelijkheid verloren gaat? In deze cursus leer je hoe je een aantrekkelijke poster ontwerpt en je onderzoek op interessante wijze aan een online publiek kunt presenteren.

Deze cursus wordt aangeboden in samenwerking met de Wageningen Graduate Schools (WGS).

Cursusomschrijving

Bij Creating and Pitching Virtual Posters leer je hoe je een virtuele poster ontwerpt die informatief is en de doelgroep aanspreekt. Je leert ook hoe je jouw online vaardigheden verder kunt ontwikkelen. Je leert hoe je overtuigend jouw ideeën in een online setting kunt overbrengen en hoe je kunt communiceren met je virtuele publiek. Je oefent ook vraag-en-antwoordsessies en je online netwerkvaardigheden. Om je optimaal voor te bereiden op de echte presentatie krijg je tijdens de laatste sessie de kans om te oefenen met alles wat je hebt geleerd tijdens een ‘oefencongres’. Tijdens de cursus ontvang je uitgebreide feedback van je collega's en de docent.
Indien je fysieke posters gaat ontwerpen kan je de vergelijkbare cursus Posters and Pitching face-to-face volgen.

Promovendi en postdocs die willen leren:

• Hoe je een virtuele poster maakt die zowel visueel aantrekkelijk als informatief is.
  • Hoe je effectief een online publiek bij jouw presentatie betrekt.

Het maximum aantal deelnemers per groep is 10.

Cursusdoelstellingen

• Ontwerp een informatieve poster die visueel indruk maakt
  • Ontwikkel en lever een verleidelijke online pitch
  • Word een online presentator met passie, leer hoe je een online publiek kan inspireren
  • Leer hoe je een monoloog in een dialoog kunt veranderen
  • Leer hoe je je publiek kunt betrekken bij je onderzoek door ‘flitsgesprekjes’ te voeren
  • Geef en ontvang constructieve feedback
  • Leer hoe je verhalen kunt vertellen om de aandacht van je luisteraars vast te houden
  • Ontdek hoe je je stem kunt gebruiken en met stiltes kunt spelen om de impact van je woorden te vergroten
  • Leer hoe je je zenuwen en stress onder de duim kunt houden

Praktische informatie en studiepunten

Toelatingseisen

Om tot deze cursus te worden toegelaten, moet je een score halen van minimaal 70 op de Oxford Online Placement Test (klik hier om te kijken hoe je je kunt aanmelden) of een gelijkwaardige score op een andere internationale test:

• Minimaal 6.5 op het IELTS-examen
  • Minimaal grade A op het FCE-examen (Cambridge)
  • Minimaal grade C op het CAE-examen (Cambridge)
  • Minimaal 87 op het TOEFL-examen (internet-based)
  • Een diploma van een Engelstalige Master wordt ook geaccepteerd.

Data en tijden

De cursus Creating and Pitching Virtual Posters wordt één keer per jaar in het tweede semester gegeven. Klik hieronder voor het cursusschema.

Rooster PhD en Postdoc cursussen 2024

Als je de cursus wilt volgen maar er is geen plek meer of er is geen startdatum die bij je past, meld je dan aan voor onze meldingslijst via het interesseformulier. Je wordt dan op de hoogte gehouden van nieuwe inschrijfmogelijkheden en -data.

Cursusmateriaal

De bijbehorende PowerPoint-dia's worden op Brightspace geplaatst.
Hand-outs worden op Brightspace geplaatst.

Certificaat

De cursisten dienen alle lessen in zijn geheel te hebben bijgewoond om in aanmerking te komen voor het cursuscertificaat.

Kosten van de cursus

Gereduceerde prijs* € 137
Universiteits-/interne prijs** € 274
Externe prijs € 300

De prijs is inclusief studie- en cursusmateriaal.

* Wanneer heb je recht op de gereduceerde prijs?

• Promovendi van Wageningen University & Research met een goedgekeurd Training and Supervision Plan (TSP) die ingeschreven staan bij een van de onderzoekscholen van Wageningen University (EPS, PE&RC, VLAG, WASS, WIAS, WIMEK).
  • Postdocs van Wageningen University & Research die ingeschreven staan bij een van de onderzoekscholen van Wageningen University.

** Wanneer heb je recht op de universiteits-/interne prijs?

• Andere promovendi / postdocs en medewerkers van Wageningen University & Research.

Opzegtermijn

Je kunt je zonder bijkomende kosten afmelden voor de cursus tot vier weken voor aanvang van de cursus. Hierna zal het geldende tarief in rekening worden gebracht, tenzij je:

• iemand kunt vinden die je plaats wil innemen in de cursus. Geef in dat geval naam en contactinformatie van deze persoon door aan de cursuscoördinator. In dit geval bedragen de kosten voor opzegging € 50,-.
  • een geldige reden hebt om je af te melden voor de cursus (ziekte of een sterfgeval van een familielid van 1e of 2e graad). Dit geldt alleen voor promovendi en postdocs van Wageningen University & Research. In dit geval zal de gereduceerde prijs in rekening gebracht worden en verwachten we een e-mail van je supervisor/PI met de reden van afmelding.