Project
Consumentonderzoek rundvlees
De Nederlandse vleesvee sector werkt aan een nieuw en gezamenlijk verhaal. Niet alleen richting marktpartijen in en om de keten, ook richting eindgebruikers (consumenten). Dan is er wel kennis over consumenten nodig – momenteel ontbreekt het de sector aan kennis over de wijze waarop consumenten keuze maken voor rundvlees. In 2023-2024 wordt hierom consumentenonderzoek uitgevoerd en de uitkomsten worden actief gedeeld met de sector.
De rundvleessector heeft gebrek aan de kennis over consumenten ten aanzien van rundvlees. Daarom wordt consumentenonderzoek uitgevoerd om meer inzicht te krijgen in aankoopgedrag van rundvlees, dierenwelzijn en herkomst. Door eerst kwalitatief te exploreren en vervolgens kwantitatief te toetsen komen we tot een overzicht van mogelijkheden en aandachtspunten, dat actief binnen de sector onder de aandacht wordt gebracht. Stichting VleesveeNL vindt het belangrijk om niet alleen vanuit kennisontwikkeling te denken, maar ook vanuit kennisverspreiding, zodat bedrijven de nieuw verzamelde kennis actief tot zich kunnen nemen en hierop kunnen inspelen. Inzichten worden gedeeld met vleesveehouders en andere marktpartijen in Meet&Greets.