Project

Evaluatie zadenactie op basisscholen + kinderopvangcentra

Het programma Jong Leren Eten stimuleert school(moes)tuinieren. Moestuinieren is een vorm van ervaringsgericht leren, wat één van de 5 pijlers van het JLE programma is. De combinatie tussen “gewone” lessen en zelf ervaring opdoen maakt dat opgedane kennis beter beklijft. Bovendien laten verschillende wetenschappelijke studies zien dat moestuinieren kan leiden tot positieve effe Het programma Jong Leren Eten stimuleert school(moes)tuinieren. Moestuinieren is een vorm van ervaringsgericht leren, wat één van de 5 pijlers van het JLE programma is. De combinatie tussen “gewone” lessen en zelf ervaring opdoen maakt dat opgedane kennis beter beklijft. Bovendien laten verschillende wetenschappelijke studies zien dat moestuinieren kan leiden tot positieve effecten bij kinderen, zoals hun kennis over groente en fruit, hun groente- en fruitvoorkeuren, hun inname van groente en fruit, en hun sociale en emotionele vaardigheden. Er lijken zelfs positieve effecten te zijn op BMI (gewicht in verhouding tot lengte). cten bij kinderen, zoals hun kennis over groente en fruit, hun groente- en fruitvoorkeuren, hun inname van groente en fruit, en hun sociale en emotionele vaardigheden. Er lijken zelfs positieve effecten te zijn op BMI (gewicht in verhouding tot lengte).

Publicaties