
Project
Redesigning future food production systems through AI and robotics
Het project herontwerpt toekomstige voedselproductiesystemen door middel van AI en robotica. Er wordt kennis ontwikkeld over het realtime en continu volgen van entiteiten, en de interactie aspecten van autonome robotica voor het agrifood domein met mensen, dieren, planten en robots. Dit gebeurt met 3D-simulatieomgevingen en simulaties.
Het project herontwerpt toekomstige voedselproductiesystemen door middel van AI en robotica. Er wordt kennis ontwikkeld over het realtime en continu volgen van entiteiten, en de interactie aspecten van autonome robotica voor het agrifood domein met mensen, dieren, planten en robots. Dit gebeurt met 3D-simulatieomgevingen en simulaties.
Er is beperkte kennis beschikbaar over de real-time en continu tracking van entiteiten en de interactieaspecten van autonome robotica voor het agrofooddomein met mensen, dieren, planten en robots. Daarom ontwikkelt het project AI-tools om tracking van geïdentificeerde dieren, prioritering van bacteriekolonies en de interactie tussen planten, mensen, dieren en robots in toekomstige voedselproductiesystemen te onderzoeken. Een van de doelen van ons project is om eerst de AI-tools te ontwikkelen en deze te gebruiken om de interactie-effecten te onderzoeken op basis van 3D-simulatieomgevingen in de eerste twee jaar, voordat we enkele van de daadwerkelijke toepassingen in de praktijk brengen in de laatste twee jaar van het project. We zullen digitale tweelingen ontwikkelen die synchroon worden gehouden met de echte omgeving, voornamelijk door middel van beeldanalyse van de omgeving. We zullen een methodologie ontwikkelen om meerdere bronnen te combineren om te zorgen voor lange termijn-tracking van bekende entiteiten door tijd en ruimte.