Over ons

Wageningen University & Research kent vijf Departementen, waarvan Dierwetenschappen er één is.

Het Departement Dierwetenschappen verricht onderzoek en onderwijs binnen de missie:

Het ontwikkelen, innoveren en verspreiden van kennis die bijdraagt aan een duurzame en maatschappelijk verantwoorde veehouderij en visserij

Onderwijs

We verzorgen onderwijs aan meer dan 1000 studenten. Het departement verzorgt onderwijs op bachelor, master en PhD niveau met het doel om studenten te onderwijzen in het worden van goed getrainde, vaardige en kritische professionals, die kunnen werken in multidisciplinaire teams over de hele wereld.

De leerstoelgroepen verbonden aan het Departement Dierwetenschappen verzorgen onderwijs aan verschillende opleidingen zoals:

Bachelors (Nederlands)

Masters (Engels)

Onderzoek

Het Departement Dierwetenschappen van Wageningen University & Research verricht onderzoek waarbij drie hoofdthema’s zijn te onderscheiden:

1. Diergezondheid en dierenwelzij
  2. Gezondheid en veilig voedsel
  3. Duurzame systemen

Hiermee leveren we een bijdrage aan gezonde en veilige producten, met aandacht voor dierenwelzijn in duurzame systemen.

Het onderzoek van het Departement Dierwetenschappen wordt verricht door de 12 leerstoelgroepen.

Promovendi zijn verantwoordelijk voor 75 procent van het onderzoek. Daarin worden ze ondersteund door de onderzoeksschool: Wageningen Institute of Animal Sciences (WIAS).