Activiteiten in het theater tijdens City of Insects

Wageningen barstte bijna uit haar voegen van de verscheidenheid aan activiteiten tijdens Wageningen-City of Insects. Er waren onder andere verschillende activiteiten in het theater.

Doe mee aant de insecten-theater-doe middag met Plum&Puddingh!

woensdag 20 september in Theater Junushoff, leeftijd 4 t/m 12 jaar, toegang gratis

Theatergroep Plum&Puddingh maken in 1 middag samen met alle kinderen een insectenmusical!!!

• 12.45 - 13.30 uur Inschrijving bij balie Junushoff (100 plaatsen beschikbaar)
  • 13.30 – 16.30 uur Workshops
  • Knutsel je eigen insectenpak / Workshop schmincken / Workshop theater / Dans
  • 17.00 – 17.45 uur Eindvoorstelling voor familie en vrienden

Erik of het kleine insectenboek

Peter Drost speelt deze zomer zijn fabelachtige solovoorstelling Erik of het kleine insectenboek, naar de klassieker van Godfried Bomans in een regie van Henk van Ulsen.

1.jpg

Op een avond ligt de kleine Erik Pinksterblom te kijken naar zijn lievelingsschilderij dat boven zijn bed hangt: de Wollewei. Terwijl hij zich voorstelt hoe heerlijk het moet zijn om daar te wonen, komt het schilderij tot leven. Erik wordt heel klein en met een reuzenzwaai komt hij in het gras op het schilderij terecht. Hij dineert bij de keurige familie Wesp, hij speelt contrabas op een levende bromvlieg, logeert in een slakkenhuis dat dienst doet als hotel, hij ontmoet een verliefde vlinder, wordt aangevallen door een spin en is getuige van een gevecht tussen twee mierenlegers.

Plotseling schrikt Erik wakker en moet hij naar school. De volgende nacht wacht Erik op het grote wonder dat hem terug zal brengen in de wereld van de Wollewei. Maar zal dat ooit weer gebeuren? In een toneelbeeld van Tom Schenk en met muziek van Fay Lovsky, verbeeldt Peter Drost als verteller alle personages die in het verhaal voorkomen. “Erik of het klein insectenboek prachtig verteltoneel" (AD)

spel: Peter Drost/muziek Fay Lovsky

Reserveren kan vanaf 11 september aan de kassa tijdens openingsuren (Ma t/m vrij 10.00-14.00 uur. Za 10.00-12.00 uur), telefonisch op 0317-465500 of via de website www.junushoff.nl

Kosten:
theatervoorstelling: € 5,00 pp
theatervoorstelling incl buffet: € 20,00
theatervoorstelling incl buffet met kinderijsje voor kinderen: € 12,50
(theaterbuffet alleen bij voldoende belangstelling)

Duizendpoot is moe

De premiere van de kindertheatervoorstelling Duizendpoot is moe

TheFly1.jpg

Een onderzoeker doet een uitvinding waarbij het mensen binnen luttele seconden van de ene naar de andere plek kan transporteren......maar hij ziet toch iets over het hoofd........'be afraid, be very afraid'....