
Marktimpact en marktrespons analyseren
Uw marketing- en salesafdeling werken dagelijks hard aan het promoten en verkopen van uw productassortiment. Het effect van uw commerciële activiteiten op korte termijn is vaak wel bekend, maar weet u ook of ze voldoende bijdragen aan uw bedrijfsdoelstellingen op langere termijn? Leiden uw inspanningen tot het gewenste structurele resultaat, zoals een vergroting van de marktvraag of een blijvende verbetering van uw marktaandeel?
Effectieve markrespons met verhoogde commerciële impact
Wij stellen voor u vast hoe effectief uw huidige en vroegere marketingactiviteiten zijn, hoe u kunt reageren op marktverstoringen, en welke factoren daaraan ten grondslag liggen. Wij ontwikkelen voor uw situatie een uniek voorspellend model gebaseerd op uw eigen verkoopdata, eventueel gecombineerd met data van derden, waarmee wij huidige aankoopfluctuaties van uw product analyseren en toekomstige ontwikkelrichtingen in kaart brengen. Uw bedrijfsgegevens en de resultaten van onze analyses behandelen we vanzelfsprekend in alle vertrouwelijkheid.
Onze aanpak richt zich op een volledige integratie van de modelresultaten in uw beslissingsproces. Op deze manier kunnen we de korte en langetermijneffecten van alternatieve keuzes tegen het licht houden, zodat u goed geïnformeerd besluiten kunt nemen. Zo helpen wij de impact van uw marketingactiviteiten blijvend te vergroten.
De Market intelligence puzzel

Dit is één stukje van de Market intelligence puzzel. Benieuwd naar de hele puzzel? Bekijk dan de pagina Market Intelligence: een onderbouwde kijk naar de toekomst.
Waarom Wageningen economic Research
- Wetenschappelijk inzicht in de effecten van uw marketinginspanningen op de markt
- Toegepast op uw unieke situatie en geïntegreerd advies over beleid en besluitvorming
- Al tientallen jaren innovatief in wereldwijd markt- en consumentenonderzoek
- Uitgebreid netwerk van experts en unieke kennis van wereldwijde agri- en voedselvoedselmarkt
- State of the art data en modellen en domeinexpertise