WUR in internationale samenwerking voor vertical farming in Singapore

18 april 2023

De vertical farming-sector van Singapore en een groep van internationale onderzoeksinstituten - waaronder Wageningen University & Research (WUR) hebben een belangrijke stap voorwaarts gezet met de ondertekening van een Memorandum of Understanding (MOU) tussen verschillende toonaangevende partijen op dit gebied. Het MOU werd ondertekend door WUR, Growy, National University of Singapore, Republic Polytechnic, Amsterdam Institute for Advanced Metropolitan Solutions (AMS Institute) en Nanyang Technological University.

Vertical farming is in Singapore de laatste jaren snel gegroeid. Steeds meer bedrijven gebruiken de methode om op een duurzame en efficiƫnte manier voedsel te produceren. Verticale landbouw wordt gezien als een oplossing voor de uitdagingen van beperkte landbronnen en voedselzekerheid.

Gemeenschappelijk doel

Alle ondertekenaars hebben een gemeenschappelijk doel: het bevorderen van de technologie van verticale landbouw, het verhogen van de productie-efficiƫntie en het verminderen van de milieu-impact van de landbouw.

Met het MOU willen de partijen de internationale samenwerking bevorderen om vertical farming in Singapore verder te ontwikkelen. De samenwerking vindt plaats op het gebied van het delen van kennis en expertise te delen op het gebied van onderzoek, ontwikkeling, technologie en bedrijfsvoering.

Growy cress.jpg

Brug tussen Nederland en Singapore

De (plaatsvervangend) ambassadeur van Nederland in Singapore, WUR en het AMS Institute willen de uitdaging van 30 by 30 verder aangaan als belangrijke partners voor Singapore. Samen willen ze een brug slaan tussen de onderzoeksecosystemen van Nederland en Singapore.

Met de ondertekening van dit MOU verwachten de partners dat vertical farming in Singapore haar groeitraject zal voortzetten om een wereldwijde voorloper te worden op het gebied van duurzame landbouw. Dit is een belangrijke ontwikkeling voor Singapore in zijn streven naar een duurzame voedselproductie voor zijn bevolking.