Sponsorship ReThink Proteins Student Challenge

De WUR Student Challenge ReThink Protein '2 daagt studenten uit om een business idee of prototype te bedenken waarmee 9 miljard mensen van voldoende eiwitten kunnen worden voorzien op een manier die gezond, betaalbaar en goed is voor onze planeet. Studenten worden ondersteund door coaches uit het bedrijfsleven en WUR. #proteinshift #proteintransition #innovatie #studentchallenge

De ReThink Protein Challenge'2 is een internationale wedstrijd voor studenten en studenten start-ups. Ze worden uitgedaagd om businessplannen en prototypes te ontwikkelen die op een duurzame, gezonde en betaalbare manier 9 miljard mensen van voldoende eiwitten kunnen voorzien. Gedurende een periode van zes maanden, van januari - juni 2021, ontwikkelen en presenteren studenten hun revolutionaire idee of prototype gekoppeld aan thema's als consumentengedrag, nieuwe eiwitbronnen, nieuwe voedingsmiddelen, efficiënte verwerking en conversie. Hun innovaties worden beoordeeld op basis van de volgende criteria: innovativiteit, duurzaamheid, sociale impact, technische haalbaarheid, schaalbaarheid en economische haalbaarheid.

Het opleiden van toptalent en de 'changemakers' van de toekomst staat centraal bij Wageningen University & Research. Een effectieve manier om dit te doen, is door het organiseren van extra-curriculaire studentencompetities, waarin studenten worden gestimuleerd om te werken aan grootschalige, complexe maatschappelijke vraagstukken. Deelnemers bouwen snel hun kennis op, ontwikkelen 21st century skills, dragen bij aan een duurzamere en rechtvaardige toekomst en kunnen hun talenten laten zien aan toekomstige werkgevers.

De verbinding met de praktijk en de verbinding van academische kennis met expertise uit het bedrijfsleven, de publieke sector en het maatschappelijk middenveld is cruciaal. Dit vormt de kern van de ReThink Protein Challenge: deelnemers werken gedurende de wedstrijd nauw samen met coaches uit het bedrijfsleven, de publieke sector en het maatschappelijk middenveld, zodat ze hun ideeën kunnen uitwerken tot realistische bedrijfsplannen en innovaties.

Meer informatie op: https://rethinkprotein.nl/