SustainaBul: derde plek voor WUR

24 mei 2022

Wageningen University & Research (WUR) heeft de derde plek behaald bij SustainaBul 2022. Dat is een door studenten uitgevoerde duurzaamheidsranking van het hoger onderwijs in Nederland.

De Vrije Universiteit pakt de tweede plek en Van Hall Larenstein werd eerste. De SustainaBul 2022 werd uitgereikt tijdens het duurzaamheidsevent “de Groene Peper” op de Hogeschool van Amsterdam.

WUR werd eerder zes keer uitgeroepen als winnaar van de SustainaBul. Dit jaar dus net wat minder punten voor WUR, dat kwam met name door een scherpere beoordeling van het thema duurzaamheid in de onderwijsvisie en -beleid, en de monitoring daarvan. Andere thema’s waarbij WUR net iets minder beoordeeld werd waren de aanpak van het waterverbruik en sociale duurzaamheid m.b.t. inclusie en diversiteit.