Project

Conservatie van gouden-kwallen meren in Misool, Papua

Wereldwijd zijn slechts 13 kwallen-meren bekend. Deze bevinden zich in Palau, Vietnam en
Indonesië. Kwallen-meren zijn een soort eilanden van zee die gevuld zijn met immense populaties van de gouden -kwal Mastigias papua en oorkwal Aurelia aurita . Voor de kwallen-meren in Papua, Indonesië is er geen natuurbeheer, ondanks het feit dat deze kwetsbare ecosystemen worden bedreigd door ongereguleerde toerisme en exploitatie. WNF heeft nu een project gefinancierd dmv het WNF-INNO Fonds dat door Lisa Becking (Marine Animal Ecology) geleid wordt met als doel het opzetten van een monitoringsprogramma en een conservation management plan samen met de lokale autoriteiten en de Universiteit van Papua.

Er zijn verschillende MSc-thesis en stage mogelijkheden binnen dit project; als je een gemotiveerde, hard-werkende student bent en interesse hebt in dit project, stuur dan een motivatiebrief en je CV naar Lisa Becking en Diede Maas.

Voor meer informatie zie Engelse versie van project pagina.