Project
Consumentenrespons op nieuwe technologieën
Binnen Wageningen UR en vanuit de Topsectoren wordt veel geïnvesteerd in de ontwikkeling van nieuwe technologieën die het voedselproductiesysteem verduurzamen en de concurrentiepositie van de Nederlandse (en Europese) sector versterken. Voor een succesvolle implementatie van duurzame nieuwe technologieën is het cruciaal dat de eindgebruikers ze accepteren.
Theorieën over acceptatie van nieuwe technologie zijn nog niet goed in staat de respons op nieuwe cases te voorspellen. Het doel van dit project is om technologie-ontwikkeling beter aan te laten sluiten bij wensen en zorgen vanuit de maatschappij, wat op haar beurt weer de effectieve implementatie van meer duurzame technologie kan faciliteren. Dit projectjaar is het laatste in een serie van vier, en zal in het teken staan van het ophalen en consolideren van de in deze onderzoeksreeks verkregen resultaten alsmede van de vertaling van deze kennis naar implementatie in technologie-ontwikkeling. In het project werken onderzoekers van Social Sciences Group en Plant Sciences Group intensief samen.
Publicaties
-
3rd C4A PODCAST - Listen to the latest podcast on top level results of Connect4Action
Netherlands : LEI Wageningen UR -
Algen: onze oorspronkelijke omega-3 bron
: Wageningen University & Research - p. -
Angers Facilitation of communication between food technologists and consumer researchers in new food product development – social media and community
-
C4A final workshop for industry
-
CONNECT4ACTION introduction, C4A industry pilot course
-
CONNECT4ACTION introduction, RECAPT plenary project meeting
-
CONNECT4ACTION introduction, ‘Supporting dialogue for successful food innovations’ 2014
-
CONNECT4ACTION, NutriEvent
-
CONNECT4ACTION, “Strategies for improving communication between consumer scientists and food technology developers”
-
Connect4Action Strategies for improving communication between social and consumer scientists, food technology developers and consumers