Project

Electronic Pan-European Learning System for Sustainable Agribusiness MBA Education (e-AgriMBA)

Het e-AgriMBA-project ging in september 2022 van start en zal een elektronisch Pan-Europees leersysteem voor duurzaam agribusiness MBA-onderwijs tot stand brengen

Het zal de portefeuille van bestaande MBA-programma's uitbreiden door het creƫren van online leer- en onderwijsinstrumenten. Het zal het AgriMBA netwerk uitbreiden door de oprichting van een nieuw MBA-programma aan de Technical Universiteit van Moldaviƫ (TUM)op basis van het nieuwe systeem. Het richt zich op de specifieke behoeften van de belanghebbenden, die overeenkomen met de prioriteiten van het digitale onderwijsactieplan van de EU.

Ter voorbereiding van dit project bezocht Rico Ihle de TUM in Chisinau. Naast uitgebreide besprekingen met de vertegenwoordigers en professoren van de TUM, brainstormde hij met het hoofd van het Moldavische Agentschap voor Ontwikkeling en Modernisering van de Landbouw over een gemeenschappelijke visie en bedrijfsgerelateerde inhoud van het op te zetten MBA programma.

Bovendien gaf Dr. Ihle een lezing voor studenten van de Academie voor Economische Studies over EU-wetgeving op het gebied van oneerlijke handelspraktijken. Bovendien gaf hij een lezing voor ongeveer 100 studenten en professoren van de Faculty of Economic Engineering and Business van de TUM over de gevolgen van de Russische invasie voor de wereldwijde voedselprijzen

AGRIMBA 2017 white with text_pa_regular2.jpg

EU cofunded.png